Monday, October 19, 2009

Suatu Keputusan...

Sudahku bergelut dengan pelbagai keputusan,
Dari sudut pelaksanaan strategi hingga pelaksanaan Program,
Tapi entah mengapa mengapa keputusan ini,
Begitu lama masa yang diperlukan,
Adakah belum tiba masanya lagi,

Hati aku juga berat diatas dua jawapan,
walau saban waktu menjadi lawak jenaka teman2,
Ini perkara yang menentukan masa hadapan,
Samaada aku akan terus menjadi mujahid atau kufur,

Bahtera apakah yang akan ku bina?,
Syurga atau neraka antara dua sahaja,
Oh tuhan aku benar-benar buntu akan petunjukmu,
Berikan segera jawapannya,
Agar terurai kekusutan di pemikiran,
Agar hilang resah dijiwa,
Mogaku tenang disaatku bertempur dengan ujian keintelektualan dunia,

Parameter apakah yang perlu aku gunakan,
Perlukah aku mengira momentumnya,
Agar tahu daya tujahan sampai ke bintang bahagia,
Perlukah aku tahu nilai faktor geseran,
Agarku tahu untuk meminimumkan nilai kerosakkan,
Perlukah aku bina keadaan yang unggul,
Agarku tahu sempadan manakah yang perluku abaikan.

Ternanti-nanti,
termimpi-mimpi,
Ku berdoa acap kali gelap menutupi bumi,
Agar nanti mati kejapku,
Jelas dengan sebab dan musababnya,
Kepada jawapan,
SUATU KEPUTUSAN........

3 comments:

  1. Salam.
    Hati adalah penggerak jiwa.
    Kamu tahu jawapannya dan kamu pasti tahu apa yang harus kamu lakukan.
    Wassalam.

    ReplyDelete