Friday, December 11, 2009

Smart Camp 2009

21 Okt 2009, Kem PLKN Kulim- Setelah tamat perjuangan di medan Peperiksaan aku tidak menunggu lama di kampus tapi terus sahaja berkidmat sebagai pemudah cara bagi Sek.Ren. Islam Bahrul Ulum Permatang Pauh. Mungkin ber bual-baul dan bermain dengan kanak-kanak ini mampu memberi keriangan dan tarbiyyah dalaman dijiwa ini.

Membina sebuah generasi yang kental jiwanya terhadap pmikiran islam yang tulen sememangnya sukar. Bila dikatakan islam itu adalah agama yang paktikal maka perlu dibuktikannya di alam nyata ini. Bagi peringkat pembesaran kanak-kanak yang linkungan usia 8-13 tahun memerlukan pendekatan yang mampu dilihat di depan mata. Mujurlah Cikgu-cikgu sribu ini mempunyai daya kreaktif dan inovasi yang tinggi banyak modul-modul yang dicipta bagi memahamkan pelajar sribu ini tentang praktikal islam di dunia nyata.




Buat kali pertamanya Smart Camp 2009 ini berjaya menarik pelajar luar dari sribu untuk turut serta dalam program kali ini. Wajah- wajah ceria mereka pastinya menunjukkan bahawa terisi dijiwa mereka kepuasan pembelajaran ketika bermain. Syabas bagi para peserta Smart Camp 2009.









Tak dilupakan juga wajah-wajah ceria para fasilatator Smart Camp 2009 dan aktiviti yang paling menyeronokkan adalah water confident.







Nak berkayak pun boleh ini first time belaja berkayak.




Tulah sapa suruh degil sangat kan sudah kena denda


Kami pun nak berseronok juga

mudah-mudahan program ini mampu mengisi luang waktu yang ada untuk membantu membina generasi anak-anak yang kental jiwanya pemikiran isalm yang tulen dan tabah menjalani dugaan dari Yang Maha Esa dari masa ke semasa.

No comments:

Post a Comment